پایگاه کاشف: وبلاگ تخصصی امنیت سیستان و بلوچستان

پیام های کوتاه

مولوی عبدالحمید و جنگ روایتها

چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۲۰ ب.ظ

 

 

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان در مصاحبه ای با سنی آنلاین رسانه اصلی مسجد مکی، پیرامون حوادث ۸ مهرماه ۱۴۰۱ مطالبی مغرضانه و کذب بیان نموده است.

 

وی در این مصاحبه با تحریف واقعیت اشکال عمده حوادث به وجود آمده را متوجه نظام دانسته است و خود و حمله کنندگان مسلح به کلانتری ۱۲ زاهدان را مبری از اشتباه دانسته است.

 

وی بیان داشته است که بعد از نمازجمعه که در کمال آرامش برگزار گردید صدای تیراندازی به گوش رسید که ناشی از تیراندازی مامورین مسلح به کودکانی است که مقابل کلانتری تجمع کرده و شعار می دادند.

فیلم‌های موجود از صحنه اغتشاشات بیان می کند که مولوی عبدالحمید خود دعوت کننده مردم به اغتشاشات بوده است و صوت و تصویر وی در این خصوص وجود دارد و توسط یکی از نمازگزاران ضبط شده است.

از طرفی دیگر بعد از دعوت مردم به اغتشاشات جمع کثیری از مردم روبروی کلانتری ۱۲ جمع شده و به سمت کلانتری سنگ پرتاب نموده اند. درجه دار کلانتری جهت علت یابی به دم درب مراجعه می کند که با افرادی مسلح روبرو می گردد وی از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار میگیرد

عده ای قصد بالارفتن از دیوار کلانتری را دارند که با تیراندازی نگهبان مستقر در کلانتری مواجه می‌شوند 

اتوبوسی روبروی کلانتری وجود دارد که بعد از شکستن شیشه هایش توسط تجمع کنندگان شخصی سوار آن شده و آنرا به درب کلانتری زده و درب را می شکند‌ و قسمتی از دیوار کلانتری نیز تخریب می گردد 

عده ای از جمعیت که در بین آنها افراد مسلح نیز وجود دارد وارد حیاط کلانتری می‌شوند 

طبق قانون و عقل، نگهبانان مستقر در کلانتری به سمت افراد واردشده تیراندازی می کنند که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد می‌شود.

مولوی عبدالحمید که دعوت کننده اصلی و عامل اصلی اغتشاشات مردم است می گوید چرا یگان ویژه از سلاح پلاستیکی استفاده ننموده است؟!

باید گفت طبق فیلم‌های موجود شخصی از یگان ویژه در صحنه وجود ندارد و مامورین از شاهکارهای جدید مولوی عبدالحمید بی خبر بوده اند. دفعه بعد که مولوی عبدالحمید خواست مردم را دعوت به اغتشاش نماید به یگان ویژه اطلاع دهد تا مامورین با گلوله های پینت بال مستقر شوند تا مسلحین مسجد احساس آرامش نمایند.

 در قسمتی دیگر از روایت مسجد مکی از تیراندازی مامورین به داخل مصلا خبر می‌دهد و می گوید مامورین ابتدا به جمعیت داخل مصلا تیراندازی می نمایند.

در حالیکه با بررسی فیلم‌ها بعد از نماز جمعه و سخنان تحریک آمیز مولوی عبدالحمید جمعیتی جلوی کلانتری روبروی مصلا تجمع نموده و شعار می دهند و عده ای قصد بالارفتن از دیوار کلانتری دارند که افسر نگهبان مستقر در کلانتری جهت علت یابی درب کلانتری را باز نموده که با جمعیتی خشمگین که قصد ورود به کلانتری را داشته مراجعه می نماید جمعیتی که در میان آنها عده ای دارنده سلاح کمری و شکاری هم دیده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی