پایگاه کاشف: وبلاگ تخصصی امنیت سیستان و بلوچستان

پیام های کوتاه

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

بعد از اقدام تروریستی داعش در تهران و مشخص‌شدن هویت عاملانش- کُردبودن آنها- داستان اقلیت‌های قومی و مذهبی بار دیگر توجه کارشناسان و پژوهشگران این حوزه را جلب کرد. «احسان هوشمند»، کارشناس مسائل قومیتی و مذاهب که سال‌هاست در حوزه کُردها پژوهش می‌کند، از کم‌توجهی مسئولان به تحرکات قومیت‌ها در پیوستن به نیروهای تکفیری گلایه دارد، او می‌گوید: «وقتی ژنرال فهیم یعنی معاون احمد شاه‌ مسعود در افغانستان از سوی یک انتحاری کُرد ایرانی مورد سوءقصد ناموفق قرار گرفت باید موضوع نیروهای تکفیری را جدی‌تر زیر ذره‌بین می‌گرفتیم». در ادامه مشروح گفت‌وگوی «شرق» با هوشمند می‌آید

مصطفی
۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۷:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

واسطه بین جامعه مدنی و نهادهای حکومتی و دولتی ngoها هستند. این نهادها که در کشور به اسم سمن مشغول به کار هستند، نقش زیادی در هدایت افکار عمومی داشته و دارند. قرار بوده و هست که از طریق ngoها براندازی نرم در کشورهای هدف پیگیری گردد.

در انتخابات سال 96 ریاست جمهوری ایران یکی از سران غیرانقلابیون گفته بود اگر روحانی رأی نیاورد از طریق سمن ها به دولت پیروز فشارهای لازم را خواهیم آورد و نمی گذاریم کارش را انجام دهد.

از جمله ترویج دهندگان مدل سمن در کشور، حسین بشیریه نویسنده ضدانقلاب علوم سیاسی در کشور بوده است.

مدیریت این جریانها عموماً در اختیار افراد مخالف و منتقد نظام می باشد.

کارویژه این تشکل ها چنانکه گفته شد براندازی نرم می باشد و در کشور نیز تعداد بسیار زیادی فعالیت دارند.

متأسفانه جریان ضدانقلابی از عدم حضور نیروهای مذهبی و وابسته به نظام در درون این سمن ها بیشترین استفاده را برده است.

مصطفی
۱۷ تیر ۹۶ ، ۲۱:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


پیشگفتار

رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام، در واکنش به اعدام منافقین در دهه 60 فرمودند: مراقب باشید جای شهید و جلاد عوض نشود.

در این نوشتار، در پی آنیم ریشه‌های عقیدتی و سیاسی سازمان مجاهدین خلق که بعدها به قول ساواک به مارکسیست‌های اسلامی و به قول انقلابیون به منافقین معروف شدند بازگو نماییم.

گو اینکه بازماندگان فکری و تشکیلاتی ایشان هم اکنون در محیط سیاسی ایران حضور و نفوذ دارند. جای تعجب نیست که عده ای در مقامات سیاسی دولت جمهوری اسلامی از این داعشی‌ها حمایت کرده و کسانیکه دستور اعدامشان را داده‌اند تقبیح می‌کنند. این افراد علیرغم عدم تأیید سازمان مجاهدین خلق از سوی امام خمینی (ره) و رد ایدئولوژی التقاطی آنها از سوی حضرت روح الله به صورت پنهانی با آنها در ارتباط بوده و حتی کمک های مالی فراوانی از وجوه شرعیه به آنها می‌نمودند.

مصطفی
۱۴ تیر ۹۶ ، ۰۰:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر