پایگاه کاشف: وبلاگ تخصصی امنیت سیستان و بلوچستان

پیام های کوتاه

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

چندی پیش یکی از پاسگاه های مرزی سراوان، شاهد یک عملیات تروریستی بود که طی آن 14 نفر از مرزبانان که 12 تن شان سرباز وظیفه بودند، به شهادت رسیدند.

ریشه این اقدام تروریستی ، بی هیچ تردیدی ، مزدوری افرادی است که عقبه فکری ، مالی و لجستیکی شان به عربستان سعودی و پاکستان می رسد کما این که تروریست معدوم ، عبدالمالک ریگی نیز چنین بود و به پشتوانه برخی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای ، به اقدامات جنایت بار و تروریستی دست می زد.

مصطفی
۲۶ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

هوالکاشف

حنفی دیوبندی مذهب غالب اهل سنت جنوب شرق کشور و اهل تسنّن خراسان می باشد. به غیر از دیوبندیان از بریلوی ها، مودودی ها  و ذکری ها به عنوان مذاهب اهل تسنّن شرق کشور می توان نام برد.. دیوبندیان سه فرق اساسی با وهابیون دارند. دیوبندیان علاوه بر حدیث برخلاف وهابیون اهل تقلید هم هستند. از طرفی باطن گرا وصوفی گرا می باشند در حالیکه وهابیون ظاهر گرا می باشند. به علاوه دیوبندیان عقل گرا نیز در کنار حدیث هستند.

دیوبندیان درون خود دو نحله متفاوت فکری عقیدتی دارند:

1-   عده ای از دیوبندیان که به دیوبندی مماتی مشهورند در بحث نذر، شفاعت و توسّل به دیدگاه متعادل دارند و این سه بحث را قبول دارند

2-    عده ای از دیوبندیان که به دیوبندی حیاتی مشهورند در بحث نذر، شفاعت و توسّل به دیدگاه وهابیت نزدیک می شوند. البته فرق های اساسی با وهابیت دارند.

از مصادیق بارز نوع دوم دیوبندیان می توان به شرور معدوم عبدالمالک ریگی تروریست مشهور شرق کشور اشاره کرد.

وجه اشتراک تمامی گروههای اهل تسنّن حتّی تکفیری ها اینست که برای اهل بیت پیامبر مقام و احترام خاصی قائل هستند.


مصطفی
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۲۵ موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰ نظر

 امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ى آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است

مصطفی
۱۸ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

پیمایش افکار عمومی یکی از روش هایی است که مورد استفاده دولت ها برای پایش افکار یک جامعه  یا القای یک سری گزاره های خاص و نیز برخی نهادهای خصوصی برای تولید یک کالای خاص می باشد.

افکار عمومی(public opinion):

مصطفی
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

امام علی علیه السلام:
شادی مومن در چهره او،و اندوه وی در دلش پنهان است.

سینه اش از هر چیزی فراخ تر،و نفس او از هر چیزی خوارتر است.

برتری جویی را زشت، و ریاکاری را دشمن میشمارد.

اندوه او طولانی،و همت او بلند است.

سکوتش فراوان،و وقت او با کار گرفته است.

شکرگزار و شکیبا و ژرف اندیش است.

از کسی درخواست ندارد و نرم خو و فروتن است...

نهج البلاغه 
حکمت 325

مصطفی
۰۱ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر