پایگاه کاشف: وبلاگ تخصصی امنیت سیستان و بلوچستان

پیام های کوتاه

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

مصطفی
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

نقشه سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان همواره و در طول دوران به واژه محرومیت اشتهار داشته است اما برخی کارشناسان معتقدند این استان محروم نیست و استفاده از این واژگان بیشتر توسط مسوولان ادوار مختلف و به عنوان سرپوشی برای کم کاریها و ضعف عملکرد خودشان به کار رفته است.

مصطفی
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

همه مشکلات زمانی شروع می شود که دنبال وجود هستیم. آنجا که تو تمام می شوی راه شروع می شود.

مصطفی
۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۴۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

 لینک دریافت اصل مقالهhttp://unified-ummah.com/?a=content.id&id=7543&lang=fa

نویسنده محترم مقاله که صاحب نظر در حوزه افغانستان و شبه قاره هند می باشد می فرماید: افراط گرایی هیچ گاه در جامعه پاکستان روح غالب بوده است. البته افراط گرایی مذهبی در پاکستان اگر برایش فکری اندیشیده نشود می تواند پاکستان را تبدیل به چندپاره نماید. سوال این یادداشت اینست که گسترش افراط گرایی در پاکستان در خارج از مرزهای آن به ویژه در رابطه با ایران چه تأثیری بر جای می گذارد؟ فرضیه این نوشته اینست که به دلیل وجود مرزهای طولانی و آسیب پذیر میان ایران و پاکستان از یک سو و تباین بین اصول حاکم بر افراط گرایی سنی پاکستانی و روح مذهبی حاکم بر اندیشه برخی جناح های شیعی در ایران ، خواه ناخواه این دو عنصر به دو قطب مخالف تبدیل شده و یکدیگر را دفع می نمایند و می توانند به همین ترتیب به یک عامل قدرتمند واگرایی در روابط دو کشور تبدیل شوند

مصطفی
۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

              

مطالعات غربی چه  در تحلیل و چه در اقدام  پدیده ها و مفاهیم و گزاره های علوم انسانی به علم جغرافیا رسیده اند.برای تحلیل سیاست های دولت در تمام عرصه ها باید سیاست ها را بر مبنای مکان آنها مورد تحلیل قرار داد. محورهای این بحث در زمینه امنیت ملی شامل موارد ذیل است:

مصطفی
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

دریافت مقاله نقش بازارچه های مرزی در توسعه و افزایش امنیت سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان به علت قرار گرفتن در منطقه خاص جغرافیایی دارای محرومیت ها و فرصت هایی بوده است.

فرصت هایی که از بودن در این منطقه ایجاد شده است بودن در مسیر دو کریدور مهم  ترانزیتی جهانی می باشد که در گذشته جاده ابریشم بوده است. کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب. دسترسی به دریای آب گرم که جزء آمال و آرزوهای ابرقدرت هایی نظیر روسیه و کشورهایی نظیر افغانستان میباشد جز ثروت های خدادادی این استان است.

مصطفی
۰۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر