پایگاه کاشف: وبلاگ تخصصی امنیت سیستان و بلوچستان

پیام های کوتاه

استان سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه کشورهای بیگانه برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فعال کردن شکاف های قومی مذهبی بوده است.

ناامنی های سیستان و بلوچستان اگرچه موقتی ولی شدید است و امروزه درصد زیادی از آنها رفع گشته است امّا پتانسیل شورش و ناامنی همچنان باقی است. چرا که تعداد افراد ناراضی از حکومت در استان کم نیست. به علاوه اکثریت جمعیت سنی مذهب در استان دیدگاهی خنثی نسبت به حکومت دارند که نخبگان سیاسی مذهبی می توانند هر موقع بخواهند آنها را نسبت به حکومت ناراضی کنند.

به نظر می رسد دست گذاشتن روی خدمات اجتماعی اقتصادی و کمک به محرومیت زدایی می تواند دلبستگی مردم به حکومت را افزایش دهد. افزایش اردوهای جهادی می تواند راهبرد خوب و مناسبی برای این مهم باشد. شناسایی خانواده های محروم و کمک رسانی برای موارد مهم و نیازهای دسته اول و دوم نظیر خوراک، مسکن، تأمین جهیزیه و پوشاک می تواند رضایت مردم از حکومت را افزایش دهد و منبع شورش را حذف کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی